خدمات

ویزای کاری مکزیک

مکزیک ( به اسپانیایی  México ) کشوری است در امریکای  شمالی که جمعیتی بالغ بر 139 میلیون نفر دارد و مساحت آن 1,972,550 متر مربع می باشد و اسپانیایی زبان رسمی این کشور است. شهر زیبای مکزیکو سیتی پایتخت این کشور و پزو واحد پولی آن است. کشور مکزیک بزرگ‌ ترین کشور اسپانیایی ‌زبان جهان است و حدود یک‌ سوم از کل اسپانیایی‌زبان‌های جهان در مکزیک زندگی می‌کنند.  همان طور که پیش تر ذکر شد مکزیک دارای ذخایر غنی نفتی است و در حال رشد اقتصادی شامل صنایع مهم پتروشیمی، نساجی، وسایل نقلیه موتوری و فراورده‌های غذایی است. در اوایل دهه 1990 شرکت‌های عمده آمریکایی به دلیل ترکیبی از سیاست دولت آمریکا و توافق های تجاری مربوط به قرارداد تجارت آزاد آمریکای شمالی و هزینه پایین نیروی کار به تأسیس کارخانه در مکزیک برانگیخته شدند.

کسانی که خواهان کار در مکزیک هستند می بایست مدارکی  را به سفارت مربوطه تحویل دهند. این مدارک بر حسب نوع ویزا متفاوت است. مدارک مورد نیاز عبارتند از :

  • ارائه پاسپورت یا کارت شناسایی متقاضی
  • ارائه پاسپورت با حداقل سه ماه اعتبار
  • ارائه دو قطعه عکس پاسپورتی
  • ارائه مدارک تحصیلی و ریز نمرات
  • اثبات داشتن موجودی بانکی به مبلغ 300 دلار به مدت یک ماه
  • ارائه گواهی سلامت پزشکی
  • ارائه تایید مدارک توسط سفارت این کشورسالانه افراد زیادی برای کار به کشور مکزیک مهاجرت می کنند. مهاجرانی که قصد دارند برای کار کردن به مکزیک مهاجرت کنند می بایست به نرخ بیکاری در این کشور توجه نمایند. در نمودار زیر نرخ بیکاری کشور مکزیک ارائه شده است :میزان  حقوق ماهیانه در کشور مکزیک بر اساس سابقه کار و مدارک تحصیلی معتبر اتخاذ می شود. میانگین  میزان حقوق حدود MXN26800 معادل 1.445 دلار می باشد. این میزان حقوق در کشور مکزیک و کشورهای حوزه کارائیب دارای سطح خوبی نسبت به بقیه کشور ها می باشد. شایان ذکر است که قوانین مربوط به کار در این کشور پیرو قوانین کار فدرال ( FLL ) می باشد. در جدول زیر برخی مشاغل با حقوق مربوطه ارائه شده است :مهاجران کاری می توانند برای یافتن شغل متناسب با مدارک تحصیلی خود به موسسات و سایت های کاریابی مراجعه کنند. کاریابی در کشور مکزیک مانند سایر کشورها نیازمند طی کردن یک پروسه است . برای کاریابی سابقه کار تخصصی و نیز مدرک آکادمیک بیشترین تاثیر را بر روی افزایش میزان حقوق افراد دارند. از دیگر راه های جستجوی کار دریافت دعوت نامه کاری مراجعه به روزنامه ها و هفته نامه های مکزیک را می­توان اشاره نمود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *